ZABRANJENO ZAKUPLJIVANJE STRANAČKIH TERMINA NA TV

ZABRANJENO ZAKUPLJIVANJE STRANAČKIH TERMINA NA TV

Izvor: jutarnji.hr

Objavio: Magločistač

17.03.2016

Kategorija: U fokusu

Regulatorno telo za medije (REM) uvelo je nova pravila u predizbornoj kampanji, kojim se političkim strankama zabranjuje da zakupljuju stranačke termine na televizijama, objavile su Novosti. Zabranjeno je i objavljivanje istraživanja javnog mnjenja u vestima i dnevnicima, a političarima se zabranjuje gostovanje u zabavnim programima.

Kako pišu Novosti, zabrana zakupljivanja televizijskih termina doneta je kako stranke sa velikim budžetima ne bi bile u povkašećenom položaju zakupljujući veliki broj sati televizijskog programa. Mitinzi će moći da se emituju, ali prema procenama urednika, kao deo predizbornog programa, i bez diskriminacije stranaka.

Još jedna novina je i ta da komercijalne televizije moraju sa strankama da potpišu ugovore o saradnji, ako žele da se njihov program emituje. Do sada su tu obavezu imali samo javni servisi, Radio-televizija Srbije i Radio-televizija Vojvodine.

Goran Petrović, zamenik predsednika Saveta REM-a, rekao je za Novosti da će se pred ove izbore prvi put nadzor predizbornog programa vršiti odvojeno od standardnog nadzora. On je najavio i početk rada novog softvera, zahvaljujući kojem će se programi dvostruko snimati 24 časa, bez prestanka.

Da ne bi dobili kaznu, emiteri će morati da poštuju Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji je REM objavio. U njemu se, između ostalog, navodi da predizborni program mora biti odvojen zvukom i slikom od ostatka programa, a tokom trajanja mora da bude jasno označen tekstualnim obaveštenjem.

Zabranjeno je prikriveno emitovati predizborni program, predstavljajući ga kao informativni ili neki drugi program. Sve liste na televizijama moraju da budu zastupljene “bez diskriminacije”, kaže pravilnik.

Televizije imaju obavezu da emituju političke oglase svih izbornih lista, a ako je zainteresovanost veća od slobodnih reklamnih minuta, oni moraju da budu raspoređeni srazmerno zainteresovanosti.

Televizije ne smeju u udarnim terminima, kao vesti dana i glavne naslove, da objavljuju istraživanja javnog mnjenja koja procenjuju kako se stranke “kotiraju”, navode Novosti još jednu od novina Pravilnika.

Političari, tokom predizborne kampanje, ne smeju da gostuju u zabavnim emisijama, igranom, dečjem i sličnim programima. Izuzetak je samo ako je sadržaj snimljen bar godinu dana pre raspisivanja izbora. Zabranjeno im je i da preuzimaju ulogu voditelja i reportera u TV programima.

Izvor: FoNet

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.