Nova pismenost: Svaki četvrti građanin Srbije prati od 10 do 19 influensera

Nova pismenost: Svaki četvrti građanin Srbije prati od 10 do 19 influensera

Izvor: Pixabay.com

Izvor: Beta

09.12.2021

Kategorija: U fokusu

Svaki četvrti građanin Srbije uzrasta od 12 do 60 godina prati između 10 i 19 influensera, a svaki deveti kupuje proizvode koji oni preporučuju, pokazalo je istraživanje koje je sproveo CeSID za program Nova pismenost.

Istraživanje je pokazalo da oni dele i iste stavove kao influenseri koje prate, posebno zato što im ovi uticajni ljudi s interneta slikaju svet “onakav kakvim on jeste”.

“U proteklih godinu dana došlo je do povećanja praćenja influensera i influenserki na oba nivoa: sada 53 posto građana pasivno prati influensere, u odnosu na 38 posto prošle godine, a njih 13 odsto aktivno (11 odsto pre godinu dana). Što su ispitanici mlađi, to aktivnije prate influensere, koji se polako etabliraju kao poseban medij, i to vrlo uticajan i značajan”, piše u istraživanju.

Vanja Banković iz organizacije Propulsion izjavila je da trenutno nastaje “jedna digitalna generacija” i da je tim mladim ljudima potrebna podrška onih članova društva na koje su najčešće upućeni, a to su pre svega roditelji i nastavnici.

U Srbiji se snažno oseća generacijski jaz u kome su mladi u velikom procentu korisnici društvenih mreža i dobro upoznati sa influenserima, nasuprot populaciji starijoj od 55 godina koja i dalje konzumira tradicionalne medije i za koje su nove mreže, poput TikToka, i influenseri udaljeni, a neretko i teško shvatljivi koncepti”, rekla je ona.

Dodala je da samim tim raste nerazumevanje između mladih i roditelja, a strah i stereotipi koji se često gaje prema društvenim mrežama i influenserima čine da se ne razumeju ti novi mediji koji su najmlađima glavni izvor informisanja, formiranja stavova i oblikovanja ponašanja.

“U našim istraživanjima roditelji kažu da najčešće pribegavaju zabranama ili ograničenjima kako bi kontrolisali onlajn sadržaje koji mladi prate. Međutim, tako se samo produbljuje nerazumevanje između generacija. Uputimo se, razgovarajmo jedni sa drugima i prevaziđimo strah kako ne bismo mlade prepustili samima sebi u snalaženju sa ovim novim medijima”, istakla je ona.

Influenser je pojam koji se gradio vremenom, onako kako su se menjale okolnosti, medijske navike i tehnologije, piše u istraživanju.

Dodaje se da influenseri utiču na 40 odsto mladih, a njihov uticaj se povećava spuštanjem starosne granice, pa 50 odsto mladih između 12 i 14, odnosno 42 odsto mladih između 15 i 18 godina kažu da na njih utiču influenseri.

Program Nova pismenost partnerski vode Američka agencija za medjunarodni razvoj (USAID) i organizacija Propulsion.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.