ISTRAŽIVANJE STAVOVA GENERACIJE Z: VEĆINA TINEJDŽERA U SRBIJI VIŠE CENI UGLED I ČAST OD NOVCA

ISTRAŽIVANJE STAVOVA GENERACIJE Z: VEĆINA TINEJDŽERA U SRBIJI VIŠE CENI UGLED I ČAST OD NOVCA

Objavio: Magločistač

16.10.2019

Kategorija: U fokusu

U Srbiji 84 odsto tinejdžera ne smatra da je novac merilo uspeha i više ceni ugled i čast od novca, a 93 odsto njih je zadovoljno svojim izgledom i nema želju za estetskim korekcijama, pokazalo je istraživanje o mladima u Srbiji predstavljeno u sredu, koje su sproveli Direct media United Solutions i IPSOS Strategic Marketing.

Direktor istraživanja u Ipsosu Dejan Radosavljević istakao da je cilj projekta bio da “uzdrma rasprostanjene predrasude i stereotipe o sadašnjim tinejdžerima”, a istraživanjem je obuhvaćena generacija rođena između 2000. i 2013. godine, navedeno je u saopštenju.

“Zanimalo nas je, pre svega, koliko se generacija Z ili kako smo je nazvali nakon što smo je bolje upoznali – Lajk generacija, razlikuje od prethodnih i da li je spremna da se uhvati u koštac sa svim što budućnost nosi”, rekla je direktorka sektora za istraživanje u Dajrekt mediji Ljubica Vukčević.

Istraživanje je pokazalo da 61 procenata ispitanika podržava ideju ponovnog uvođenja obaveznog služenja vojnog roka, a više od dve trećine anketiranih mladića ove uzrasne dobi iskazalo je spremnost da se odazove potencijalnoj vojnoj obavezi.

Idola mladih ima i u istorijskim, ali i u savremenim ličnostima poput Novaka Đokovića, Ronalda, Svetlane Cece Ražnatović i Arijane Grande.

Profesor na Filozofskom falultetu Aleksandar Baucal istakao je da su danas mladi kreatori sadržaja i da će svaki čovek u budućnosti tokom života promeniti 14 profesija, a da su danas među najtraženijim zanimanjima upravo ona koja do pre deset godina nisu ni postojala.

Direktorka i osnivač Balkan Tube Festa Mirjana Vladisavljević ukazala je na motive mladih da uđu u svet YouTube-a.

“U Srbiji danas postoji više od 150 jutjubera koji imaju više od 100.000 subskrajbera, a njihov motiv da uđu u ovaj biznis uglavnom je novac, ali i slava i popularnost”, kazala je Vladisavljevićeva.

Istraživanje o Lajk generaciji je sprovedeno u tri talasa tokom 2019. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1.200 ispitanika.

 

 

Izvor: Beta

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.