ŠTA ŽELEZNICA DONOSI SUBOTICI DO 2021. GODINE?

ŠTA ŽELEZNICA DONOSI SUBOTICI DO 2021. GODINE?

Foto: Printskrin

Objavio: Magločistač

05.10.2016

Kategorija: Subotica

Nacrt nacionalnog programa javne železničke infrastrukture za period od 2017. do 2021. godine predviđa modernizaciju pruge Beograd – Subotica, kao i izradu dokumentacije za rekonstrukciju pruge Pančevo – Subotica. U plan je uključen i projekat rekonstrukcije pruge Subotica – Horgoš, s tim da za to nisu obezbeđena sredstva, ali ne i izgradnja železničkih robnih (intermodalnih) terminala u Subotici.

Magločistač vam prenosi delove plana koji se odnose na Suboticu.

Projekat modernizacije pruge Beograd-Novi Sad-Subotica-granica Mađarske (Budimpešta)

Foto: Printskrin

Foto: Printskrin

Podrazumeva modernizaciju postojeće jednokolosečne i dotrajale železničke pruge Beograd-Subotica-državna granica (Kelebija), u okviru celovite pruge Beograd-Budimpešta (Koridor 10b), u savremenu dvokolosečnu interoperabilnu prugu za mešoviti putnički i teretni saobraćaj i brzinu vozova do 200 km/h.

Projekat rekonstrukcije pruge Pančevo Glavna-Zrenjanin-Banatsko Miloševo-Senta-Subotica

Foto: printskrin

Foto: printskrin

U planskom periodu 2017-2021. godine predviđene su aktivnosti na izradi tehničke dokumentacije za rekonstrukciju građevinske i elektrotehničke infrastrukture ove pruge. U pitanju je regionalna jednokolosečna neelektrificirana pruga dužine 198 km, a od toga je potrebno da se rekonstruišu 183 km pruge.

Pruga povezuje privredne centre Pančevo, Zrenjanin, Kikindu i Sentu sa evropskim okruženjem preko Koridora 10 u stanicama čvora Beograd i Subotica.

Pruga je geografski i funkcionalno paralelna s prugama na Koridoru 10 kroz Srbiju (Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta) i samim tim uvek je predstavljala „rezervni pravac” koji se koristi u slučaju rekonstrukcije ili udesa na prugama na Koridoru 10. U tom smislu je potrebno da se ova pruga rekonstruiše do opisanog tehničkog nivoa kojim bi, osim osnovne funkcije kao regionalne pruge, bila osposobljena i za „pomoćnu” funkciju u vanrednim situacijama magistralnoj pruzi na Koridoru 10 Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta.

Projekat podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju građevinske i elektrotehničke infrastrukture za brzinu do 120 km/h, povećanje osovinskog opterećenja na 22,5 t i opterećenja po dužnom metru na 8 t/m, sa polaganjem optičkog kabla celom dužinom pruge i izgradnjom linijskih signalnih postavnica u Zrenjaninu i Senti za upravljanje saobraćajem na svim međustaničnim rastojanjima i svim službenim mestima predmetne pruge. U okviru projekta razmotriće se i izgradnja novog jednokolosečnog mosta preko reke Tamiš kod Tomaševca, imajući u vidu da postoji nova konstrukcija železničkog mosta 30 km uzvodno na Tamišu i konstrukcija montažnog mosta pridobijena od privremenog mosta MD88 u Novom Sadu posle izgradnje novog železničko-drumskog mosta na mestu porušenog Žeželjevog mosta. Procenjena vrednost je 106 miliona EUR.

Projekat rekonstrukcije pruge Subotica–Horgoš (Segedin), kao regionalne pruge koja povezuje gradove u severnoj Srbiji sa gradovima u južnoj Mađarskoj.

Foto: Printskrin

Foto: Printskrin

Pruga je jednokolosečna i dužina 38 km na području Republike Srbije, planirano je da se izvrši rekonstrukcija na inicijativu mađarske strane. Urađen je Idejni projekat i potrebno je obezbediti finansijska sredstva. Procenjena vrednost je 45 miliona EUR. Ovaj projekat se nalazi među onima za koji su obezbeđena sredstva, a kao početak realizacije označena je 2012. godina.

U Projektu izgradnje železničkih robnih (intermodalnih) terminala u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, navodi se da se na bazi spremnosti lokalnih samouprava i stanja infrastrukturnih kapaciteta, budući intermodalni terminali mogu planirati i u: Pirotu, Apatinu, Smederevu, Bačkoj Palanci, Šapcu i Vršcu. Subotica se ne pominje u ovom projektu.

U delu “Posebni segmenti železničke infrastrukture” navodi se da gradsko-prigradska železnica može postojati na području najvećih gradova na teritoriji Republike Srbije u kojima postojeća železnička mreža prolazi kroz veći broj gradskih naselja, i samim tim postoje mogućnosti za uključivanje železnice u javni gradski i prigradski prevoz putnika, kako je to već urađeno u velikom broju evropskih gradova.

To se pre svega odnosi na Beograd, Novi Sad, Suboticu, Pančevo, Kragujevac, Čačak, Kraljevo i Niš, gde postoji prihvatljivo razvijena mreža železničke kolosečne infrastrukture.

Povećanje učešća železnice u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju navedenih gradova zahteva inženjerska i ekonomska istraživanja, izradu odgovarajućih planova, definisanje zajedničkih interesa lokalne samouprave i železničkog prevoznika, dovoljan kapacitet za saobraćaj gradsko-prigradskih putničkih vozova na postojećoj železničkoj infrastrukturi, obezbeđenje učešća zainteresovanih partnera svih oblika vlasništva, u kome mogu da učestvuju gradovi i opštine kroz čiju teritoriju prolaze pruge.

U početnoj fazi moguće je koristiti postojeće pruge za javni gradski i prigradski železnički prevoz putnika. Razvojem ovog sistema, na pojedinim pravcima ili delovima pruga u čvoru biće potrebno da se mreža pruga odvoji u odnosu na javnu železničku mrežu.

Nacrt plana biće predmet javne rasprave u prostorijama Regionalne privredne komore Subotica, u petak, s početkom u 10 časova.

(Magločistač)

m od logoa sa rogovima mali

 

 

 

[clear]

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.