Najviše građana se žalilo na rad Sekretarijata lokalne poreske administracije i JKP “Vodovod i kanalizacija”

Najviše građana se žalilo na rad Sekretarijata lokalne poreske administracije i JKP “Vodovod i kanalizacija”

Foto: NJ/Magločistač (arhiva)

Objavio: Magločistač

03.06.2020

Kategorija: Subotica

Tokom 2019. godine Lokalnom ombudsmanu obratilo se ukupno 1.739 građana Subotice, od kojih se 388 njih žalilo na rad javnih preduzeća i organa uprave grada, navodi se u godišnjem izveštaju zaštitnika građana.

Od tog broja, 27 pritužbi odnosilo se na rad javnih preduzeća, među kojima su najviše nezadovoljstva građani iskazali spram JKP “Vodovod i kanalizacija” protiv kog je podneto 13 pritužbi. Slede JKP “Subotica-trans” s 3 pritužbe, po dve pritužbe odnosilo se na rad ЈКП „Суботицагас“, ЈКП „Паркинг“, ЈКП “Чистоћа и зеленило”, ЈКП „Димничар“, dok su po jednu pritužbu imali ЈКП “Погребно”, ЈКП “Топлана”, te ЈП за управљање путевима и урбанистичко планирање.

Na rad organa uprave i ustanova žalilo se 349 građana, a najviše pritužbi imali su Sekretarijat lokalne poreske administracije – 118, i Центар за социјални рад – 114. Slede Секретаријат за инспекцијско-надзорне послове (31), Sekretarijat za građevinarstvo (24), Секретаријат за имовинско-правне послове (19), Секретаријат за пољопривреду и заштиту животне средине (10), Секретаријат за друштвене делатности (8), ПУ “Наша радост” (7), Komunalna policija (7), Градско јавно правобранилаштво (5), Историјски архив (2), dok su po jednu pritužbu imali Геронтолошки центар, Просветна инспекција, МЗ „Келебија“, Савет за здравље и Комисија за представке.

[quote] Slučaj građanina K.Ž. protiv “Vodovoda i kanalizacije”
[gap height=”3″]
Дана 31.10.2019. године заштитнику грађана обратио се грађанин К.Ж. из Суботице u ime корисника и дужника А.М. из Суботице, наводећи да је против корисника по предлогу ЈКП „Вододвод и канализација” Суботица дана 14.10.2019. године покренут поступак извршења ради измирења дуга по рачуну од 30.09.2019. године. Претходни дуг на рачуну од 30.09.2019. године износио је 9.941,85 динара. Именовани је у име корисника дана 14.10.2019. године уплатио износ од 2000,00 динара, док је преостали дуг у износу од 7.942,00 динара уплатио дана 25.10.2019. године, ово из разлога што је на рачуну као крајњи рок за плаћање исказан датум. 25.10.2019. године, односно дужник је био у заблуди да и дуг из претходног периода може да плати до 25.10.2019. године.

По предлогу за извршење јавни извршитељ донео је решење о извршењу, којим решењем је утврђен главни дуг у износу од 8.372,04 динара, камата у износу од 43,35 динара и трошкови извршења у износу од 4.824,00 динара.

Имајући у виду да је дуг према предузећу као повериоцу у целости измирен и то у року, (главни дуг и камата), који је као рок за плаћање назначен на рачуну, заштитник грађана дао је мишљење да нема сврхе даљег вођења извршног поступка и да је након измирења дуга у целости извршење неосновано.

На основу изнесеног мишљења дата је препорука предузећу је да повуче предлог за извршење, те тако не потражује предујмљене трошкове извршења од дужника.

Такође, у односу на молбе на рачунима где се наводи да дуг из претходног периода дужник измири у што краћем року,заштитник грађана је дао мишљење да ово обавештење о што краћем року измирења за дужнике није довољно јасно, те му је остављена слобода да сам одреди који је то што краћи рок, као што се десило и у овом случају. Даље је дао мишљење да се на једном рачуну не могу определити два рока и да је нејасно како би се рачунала доспелост дуга у што краћем року.

На крају је дата препорука предузећу да убудуће на рачунима за дуг из претходног периода нагласи да је исти већ доспео, те да је обавеза плаћања ОДМАХ по издавању рачуна, а све под претњом принудног извршења. Ово би практично значило да на једном рачуну јесте исказан и месечни дуг, али и опомена за претходна дуговања.

Дана 4.11.2019. године ЈКП “Водовод и канализација“ Суботица обавестило је заштитника грађана да су горе наведене препоруке у целости прихваћене, те да је њихова надлежна служба повукла предлог за извршење, чиме су престали да потражују предујмљене трошкове.[/quote]

U godišnjem izveštaju Lokalnog ombudsmana konstatuje se da su, kada je reč o oceni stanja ljudskih prava u Subotici, najugroženija економскa и социјалнa права, što je višegodišnji trend.

“Из области права на рад врло често нам се обраћају грађани, прошле године нам се 238 суграђана обратило са разним питањима из радних односа. Према овим бројкама, право nа рад и даље спада међу угрожена људска права”, konstatuje Lokalni ombudsman.


(Magločistač)

[clear]

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.