Samoubistvo drugi najčešći uzrok smrti mladih od 15 do 29 godina

Samoubistvo drugi najčešći uzrok smrti mladih od 15 do 29 godina

Foto: Mina Delić

Izvor: Autonomija

10.09.2021

Kategorija: U fokusu

Odmah iza saobraćajnih nesreća, samoubistvo je drugi najčešći uzrok smrti mladih uzrasta između 15 i 29 godina, a mediji često pogoršavaju situaciju, jer izveštavaju senzacionalistički o problemu suicida, rečeno je danas na panel diskusiji u Novom Sadu povodom Svetskog dana prevencije suicida.

Uticaj medija i načina izveštavanja na osobe sa sucidalnim mislima je nesporan. Senzacionalističko izveštavanje bez poštovanja etike i naši klikovi, lajkovi i komentari na te naslove imaju samo štetan uticaj na osobe sa siucidalnim mislima i njihove porodice, rečeno je tokom panel diskusije “Pripazi na ton – doprinos medija prevenciji suicida”, u Omladinskom centru – OPENS.

Marija Rosandić iz Instituta za javno zdravlje Vojvodine kazala je da način medijskog izveštavanja o samoubistvima i njihovim pokušajima, kao i publicitet koji mediji daju, može da ima negativne posledice na ljude koji razmišljaju o suicidu, ali i na okolinu koja je doživela gubitak bliske osobe usled samoubistva.

Prema njenim rečima, veoma je važno da zaposleni u medijima budu edukovani kako da odgovorno izveštavaju o ovoj temi.

Dunja Grubor iz Omladinskog saveza udruženja „Novi Sad omladinska prestonica Evrope – OPENS“, kazala je da je senzacionalistički pristup u medijima znači da se mediji često ne ustručavaju da u ovim slučajevima izveštavaju iz minuta u minut, da objavljuju fotografije i snimke, oproštajna pisma koja krše privatnost i uznemiravaju javnost.

Moderatorka Anne Marie Alves Ćurčić kazala je da nažalost iz ličnog iskustva zna kakve mogu biti posledice neprofesionalnog izveštavanja o tako ozbiljnoj i osetljivoj temi kao što je suicid.

“Svaki senzacionalistički naslov, neprimeren ton, reč, fotografija mogu biti potencijalni okidači za osobe u krizi, kao i dodatna duboka retraumatizacija bližnjih osoba preminulih od suicida”, kazala je Tanja Bokun, psihološkinja i volonterka Centra Srce,

U okviru kampanje, pored panel diskusije, biće organizovane obuke za studente medicine, žurnalistike, psihologije i sociologije, profesionalce koji rade sa mladima, kao i radni sastanak sa urednicima medija na kom će se razgovarati o pozitivnoj ulozi medija u prevenciji suicida i većem zajedničkom radu na edukovanju javnosti, posebno mladih.

Panel diskusija organizovana je u okviru kampanje “Pripazi na klik! Pripazi na ton!” koju realizuje OPENS, Centar Srce, “Za Tebe #VAŽNOJE” i Institut za javno zdravlje Vojvodine, uz podršku Grada Novog Sada.

Glavni cilj kampanje je podizanja svesti o suicidu, ali posebno o posledicama senzacionalističkog i neetičkog izveštavanja o suicidu.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.