STANJE U SUBOTIČKIM MEDIJIMA NEZAVIDNO

STANJE U SUBOTIČKIM MEDIJIMA NEZAVIDNO

Foto: Magločistač (arhiva)

Objavio: Magločistač

01.07.2016

Kategorija: Subotica

Subotički mediji dele sudbinu ostalih lokalnih medija u Srbiji. Mali budžeti oglašivača okrenuli su ih ka umrežavanju sa ostalim lokalnim medijima u zemlji, dok pojedini internet portali gotovo da rade volonterski. Analitičari ocenjuju da je stanje katastrofalno, nivo profesionalizma nizak, a najgore stanje u medijima nacionalnih manjina.

Izvor informisanja o lokalnim temama za oko 150.000 stanovnika Subotice predstavlja više desetina ekeltronskih, štampanih i onlajn medija. Istraživanja o njihovoj slušanosti, gledanosti i čitanosti nisu rađena u poslednjih nekoliko godina.

Lokalni elektronski mediji, radio i TV stanice, suočavaju se sa istim izazovima kao i njihove kolege širom Srbije – manji budžeti oglašivača i njihova koncetracija ka medijima sa nacionalnom frekvencijom. Zato se okreću ka umrežavanju sa ostalim stanicama, smanjujući troškove izrade programa, u nadi da će privući krupne oglašivače.

“To je jedini način kako možete da realno, govoreći o tržišnom načinu opstanka”, kaže Vladan Stefanović, direktor TV Subotica.

Onlajn mediji poslednjih godina doživljavaju ekspanziju, ali je njihovo tržište “plitko”, zbog čega je rad pojedinih gotovo dobrovoljan. Zbog toga se pojedini odlučuju za užu specijalizaciju po pitanju tematike izvešatavanja, kroz projektno finansiranje.

“Mi predstavljamo jednu onlajn istoriju dešavanja, naročito gradske samouprave, ali i važnijih dešavanja u gradu, od kraja 1998. godine, tako da je to jedna velika i duga tradicija”, kaže Nikola Tumbas, vlasnik sajta www.subotica.info.

Dugogodišnji novinar i urednik Subotičkih novina, sociolog u penziji Ljubomir Đorđević stanje u lokalnim medijima ocenjuje kao katastrofalno, a nivo izveštavanja kao vrlo nizak i neprofesionalan.

“Mislim da su u najgorem položaju mediji nacionalnih manjina. Jer oni totalno nemaju nikakvu kontrolu nad onim što se i kako radi i dešava u njihovim medijima, nego su to preuzele njihove nacionalne stranke”, kaže Đorđević.

Iz godine u godinu iznos sredstava koji se iz lokalnog budžeta raspodeljuje lokalnim medijima putem konkursa za sufinansiranje projekata je sve manji i manji. Lokalni mediji ove godine mogu da računaju na oko 20 miliona dinara.

 

Izvor: RTV (Boris Šuman)

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.