KOLONE NA GRANICI SA MAĐARSKOM; PASTOR: TIHI ŠTRAJK

KOLONE NA GRANICI SA MAĐARSKOM; PASTOR: TIHI ŠTRAJK

Foto: Magločistač (arhiva)

Objavio: Magločistač

24.10.2019

Kategorija: Subotica

Kako bi se ubrzao saobraćaj na graničnim prelazima sa Mađarskom, u Upravi carina Srbije predlažu da se kao i u slučaju sa Severnom Makedonijom uspostavi jedinstveni sistem zajedničke kontrole. Odgovora na ovaj i niz drugih predloga sa druge strane – nema.

Predsednik stranke Savez vojvođanskih Mađara Ištvan Pastor u poslednje vreme kritikuje ovakvo stanje i naziva ga tihim štrajkom, dok iz mađarske Vlade poručuju da rade na rešenjima.

Kilometarske kolone automobila i kamiona na Horgošu i Kelebiji nisu novost. U Upravi carina odgovornost prebacuju na drugu stranu granice, čijim predstavnicima su predložili da se propusna moć na Horgošu poveća sa 450 na 600 kamiona dnevno, te da se rad manjih prelaza produži na 24 časa dnevno.

“Na žalost, ti i takvi predlozi do danas nisu naišli na odobrenje, niti imamo bolju situaciju na Horgošu i Kelebiji”, kaže za RTV zamenik direktora Uprave carina Veselin Milošević.

Naprotiv, čak i na manjim prelazima, van sezone, radnim danom, desetak automobila zna da čeka prelaz granice po nekoliko sati. Politički lider vojvođanskih Mađara je najglasniji u osudi ovakvog odnosa prema putnicima koji naziva tihim štrajkom.

“Ako je moguće, a moguće je, da na našoj strani, bez obzira kada prolazite, nema više od pet do deset ili petnaest automobila onda nije moguće da na drugoj strani, sa istom tehnikom, sa istom pripremljenošću u odnosu na iste građane, čovek ne može da sagleda kada će da pređe granicu”, kaže za RTV predsednik SVM Pastor.

Ministar spoljnih poslova Mađarske Peter Sijarto je u nedavnom intervjuu za Pannon televiziju naveo da se u njihovoj Vladi radi na pronalaženju rešenja, dok predlozi i dalje stižu sa srpske strane rampe.

“Potrebna nam je tehnološka inovacija, ministar Pinter ima za ovo jedan plan, ideju. On je upravo u pregovorima o tome, nakon toga izveštava vladu, vlada odlučuje o realizaciji ovog tehnološkog razvoja”, rekao je Sijarto u emisiji Subjektiv Televizije Panon.

Međutim, Pastor smatra da je ključni problem u ljudskom faktoru.

“Sa istim brojem ljudi, sa istim ljudskim faktorom koji danas tamo stoji i obavlja posao sa jednom većom efikasnošću, sa jednim većim žarom i elanom, da se posao ne otaljava, nego da se odrađuje, mislim da se može krucijalno promeniti stvar”, dodaje on.

U Upravi carina imaju spremno rešenje.

“Primer koji imamo trenutno sa Severnom Makedonijom, zajedničku kontrolu, zajednički prelaz, povećanje broja traka, veća angažovanje sa naše, ali i sa suprotne strane daju prave efekte”, poručio je Milošević.

Kako sa druge strane rampe gledaju na problem nismo uspeli da saznamo, pošto do zaključenja ovog priloga nismo dobili odgovor na tražena pitanja iz Policijske kapetanije Županije Čongrad u Mađarskoj.

 

Izvor: RTV (Boris Šuman)

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.